Film/Koncept/

Nytt varumärke

Nyfosa

Nyfosa var ett nystartat fastighetsbolag med sikte på Nasdaq Stockholm. Vårt uppdrag blev att skapa, lansera och etablera varumärket i Sverige.

Ett varumärkesbygge
från grunden

Fastighetsbolaget Nyfosa skulle etablera sig på den svenska marknaden. Företaget var starkt, tryggt och högkompetent, med ett bestånd värt miljarder och några av branschens tyngsta aktörer i ledningen. Samtidigt var varumärket okänt, svagt och innehållslöst. Vi fick i uppgift att skapa ett varumärke som avspeglade bolaget.

Storyn om Nyfosa hittade vi genom att djupintervjua bolagets nyckelpersoner. Nyfosa utmärktes av modet att ta risker, handla snabbt och ta vara på värden som andra missar. Utifrån det skapade vi bolagets hela varumärkesplattform, inklusive logotyp, grafisk profil, webbplats och kommunikationskoncept.

Nationell kampanj om
att hitta dolda värden

Den 23 november 2018 noterades Nyfosa på Nasdaq Stockholm. Samma dag lanserades en rikstäckande reklamkampanj, bland annat med helsidesannonser i Dagens Industri, videoannonser på Arlanda Express och filmer i sociala medier. Kampanjen fick 7,3 miljoner visningar och nådde drygt 980 000 personer i digitala kanaler. Alla enheter ledde till nyfosa.se, som vi hade designat, utvecklat och publicerat i samband med bildandet av bolaget.