Koncept/Sociala medier/Webb/

WeFree

Polar

Med ett nytt varumärke och community, inspirerar Polar till att upptäcka den skandinaviska naturen. Genom en dialog om klimatet och det vackra som finns i vårt närområde målar vi upp en ny bild av husvagnslivet och når en yngre målgrupp. Det är inte husvagnen som är livsstilen, det är vad du kan göra med hjälp av den.

En satsning för att
krossa fördomar

Bilden av husvagnslivet är ensidig. Fördomarna har tagit över, målgruppen håller på att dö ut och försäljningssiffrorna dalar. Men hur säljer man husvagnar till en ny och yngre målgrupp som har växt upp med en negativ bild av produkten?

Vi behövde göra en förflyttning och förändra synen på husvagnen och livet runt omkring. I stället för att fokusera på produkten valde vi att sätta ljus på det du faktiskt kan uppleva med hjälp av den. Den långa vandringen uppför berget eller den fartfyllda turen i skidspåret. En flygresa runt halva jordklotet är inte alltid nödvändig för att upptäcka nya platser. Det finns klimatsmartare alternativ.

Från information
till inspiration

Med ett helt nytt varumärke, WeFree, tar Polar ett viktigt steg för hela branschen genom att inspirera i stället för att informera. Genom att prata om känslor i stället för teknik och upplevelser i stället för produkt. WeFree handlar om mer än att sälja husvagnar. Det är en dialog om klimatet, resor och upplevelser mellan människor i alla åldrar. WeFree är idag ett community på Facebook, där både Polar och medlemmarna kan tipsa och inspirera varandra till nya äventyr.